ZAPRASZA.net POLSKA ZAPRASZA KRAKÓW ZAPRASZA TV ZAPRASZA ART ZAPRASZA
Dodaj artykuł  

KIM JESTEŚMY ARTYKUŁY CIEKAWE LINKI 2002-2009 NASZ PATRONAT KRONIKA KRAKOWA DZIŚ W POLSCE

Ciekawe strony

Kaczyński również nas w to wciągnął 
Zbrodnie wojskowe w Iraku 
Strzeżcie się Obamy 
Kto naprawdę stoi za Barakiem Obamą? 
Cała prawda o ataku z 11 września 
Jeden z filmów usułujących przedstawić prawdę i ataku z 11 września 2001 roku 
Niezależna witryna Alexa Jones'a 
Alex Jones należy do nielicznych ludzi na świecie którzy mają odwagę mówić prawdę o antyspołecznej konspiracji 
"patriotyzm" po 1989 roku 
komentarz zbędny 
www.globalresearch.ca 
świetne analizy polityczne i gospodarcze w skali mikro i makro + anty-NWO 
Pomylił Chrześcijaństwo z Judaizmem 
Skandaliczna niewiedza Prezydenta USA, czy też raczej perfidna prowokacja?
W przemówieniu Baracj Obama opisuje Chrześcijaństwo odwołaniami do Judaizmu.  
Historia kontroli bankowej w USA 
Dyktatura banków i ich system zadłużający, nie są ograniczone do jednego kraju, ale istnieją w każdym kraju na świecie.  
Wielkie pytania o 9/11 
Strona poświęcona analizie wydarzeń z 11 września 2001 
Ostatni mit (o polityce sowieckiej) 
 
Kto mordował w Katyniu 
Izraelska gazeta „Maariv” z 21 lipca 1971 r. wyjawia końcowy sekret katyńskiej masakry. 
Wezwanie do przebudzenia 
Film opisujący mechanizmy ekonomicznej władzy nad światem 
"Quo Vadis Polonia?" Lech Makowiecki  
 
Próba upodmiotowienia obywateli za pośrednictwem internetu 
Celem serwisu jest umożliwienie obywatelom wyrażenia swojej woli w najważniejszych dla nich sprawach. 
Kanciarze z Wall Street 
Film przedstawia kulisy Wall street . Metody działania , które doprowadziły w ciągu kilku ostatnich lat do wywołania kryzysu finansowego. 
Wołyń 1943. sł. muz. Lech Makowiecki  
Wołyń 1943. sł. muz. Lech Makowiecki. Utwór z płyty "Patriotyzm" 
Mój dom, mój świat ...  
BOŻENA MAKOWIECKA - MÓJ DOM, MÓJ ŚWIAT...
Tytułowa piosenka z płyty "Mój dom, mój świat" powstała tuż po obaleniu rządu Olszewskiego.
O ile refren podobał się wszystkim, o tyle zwrotki - niekoniecznie... Stąd opóźniona o prawie 20 lat premiera teledysku ... 
davidicke.pl 
Tym - którzy interesują się losami Świata nie ma potrzeby przedstawiać Davida Icke. Tym ktorzy do tej pory spali umysłowo ta strona może otworzyć oczy.  
whatreallyhappened.com 
Warto dodać ten link do Pana strony: http://whatreallyhappened.com/

99% tez dotyczących religii, polityki i ekonomii i filozofii się pokrywa z tezami zaprasza.net. Topowa strona. 
Nie dajmy się lobbystom energetyki jądrowej! Wywiad z prof. Mirosławem 
Energetyka jądrowa jest przeżytkiem - nadzieje na tanią energię dawała w latach 60. ubiegłego stulecia, czyli przed pół wiekiem. Okazało się natomiast, że jest kosztowna, niebezpieczna, i nie wiadomo, jak poradzić sobie np. z jej odpadami. Istnieje jednak silne lobby łapówkarskie, które wciska energię jądrową do krajów słabych politycznie i gospodarczo. Nie możemy się mu poddać. 
więcej ->

 
 

How the Pope 'Defeated Communism'


 By Anne Applebaum  Wednesday, April 6, 2005; Page A19  Washington Post  

 If you've been watching television or reading newspapers at all over the  past week, it would have been difficult not to learn that the late Pope  John Paul II helped "defeat" communism. The pope has been said to have  "sparked the fall of communism," to have "stared down communism" or to  have "championed communism's collapse." Some give him only partial credit:  "Pope, Reagan collaborated to halt communism," read one headline. Others  make it sound as if he actually manned the barricades, describing him as  the pope who "helped overthrow communism."  
 Most of the time, these descriptions of the pope's role in the collapse of  communism are vague, and perhaps as a result much confusion has crept into  the conversation. An acquaintance this week had a telephone call from a  reporter who wanted to talk about how the pope secretly negotiated the end  of communism with Soviet leader Mikhail Gorbachev. In real life, the  pope's role in the end of the communist regime was far less  conspiratorial, but no less significant -- which is why it might be worth  remembering what it was, actually, that he did.  
 In essence, the pope made two contributions to the defeat of totalitarian  communism, a system in which the state claimed ownership of all or most  physical property -- factories, farms, houses -- and also held a monopoly  on intellectual life. No one was allowed to own a private business, in  other words, and no one was allowed to express belief in any philosophy  besides Marxism. The church, first in Poland and then elsewhere, broke  these two monopolies, offering people a safe place to meet and  intellectually offering them an alternative way of thinking about the  world.  
 Here's how it worked: When I lived in Poland in the late 1980s, I was told  that if I wanted to know what was going on, I'd have to go every week to a  particular Warsaw church and pick up a copy of the city's weekly  underground newspaper. Equally, if I wanted to see an exhibition of  paintings that were not the work of the regime's artists, or a play that  was not approved by the regime's censors, I could go to an exhibition or a  performance in a church basement. The priests didn't write the newspapers,  or paint the paintings, or act in the plays -- none of which were  necessarily religious -- but they made their space and resources available  for the people who did. And in helping to create what we now call "civil  society," these priests were following the example of the pope who, as a  young man in Nazi-occupied Poland, secretly studied for the priesthood and  also founded an underground theater.  
 Odd though it sounds, the Polish church's "alternative thinking" wasn't an  entirely religious phenomenon either. Marxism, as it was practiced in  Eastern Europe, was a cult of progress. We are destroying the past in  order to build the future, the communist leaders explained: We are razing  the buildings, eradicating the traditions and collectivizing the land to  make a new kind of society and to shape a new kind of citizen. But when  the pope came to Poland, he talked not just of God but also of history.  During his trips, he commemorated the 1,000th anniversary of the death of  Saint Adalbert, the 600th anniversary of Poland's oldest university or the  40th anniversary of the Warsaw ghetto uprising. I once heard him speak at  length on the life of Sister Kinga, a 13th-century nun. This was  deliberate. "Fidelity to roots does not mean a mechanical copying of the  patterns of the past," he said in one of his Polish speeches: "Fidelity to  roots is always creative, ready to descend into the depths, open to new  challenges."  
 I don't mean here to play down the pope's spirituality. But it so happens  that John Paul's particular way of expressing his faith -- publicly,  openly, and with many cultural and historical references -- was explosive  in countries whose regimes tried to control both culture and history,  along with everything else.  
 Finally, this pope also made an impact thanks to his unusual ability --  derived from charisma and celebrity as well as faith -- to get people out  on the streets. As Natan Sharansky and others have written, communist  regimes achieved their greatest successes when they were able to atomize  people, to keep them apart and keep them afraid. But when the pope first  visited Poland in 1979, he was greeted not by a handful of little old  ladies, as the country's leaders predicted, but by millions of people of  all ages. My husband, 16 years old at the time, remembers climbing a tree  on the outskirts of an airfield near Gniezno where the pope was saying  Mass and seeing an endless crowd, "three kilometers in every direction."  The regime -- its leaders, its police -- were nowhere visible: "There were  so many of us, and so few of them." That was also the trip in which the  pope kept repeating, "Don't be afraid."  
 It wasn't a coincidence that Poles found the courage, a year later, to  organize Solidarity, the first mass anticommunist political movement. It  wasn't a coincidence that "civil society" began to organize itself in  other communist countries as well: If it could happen in Poland, it could  happen in Hungary or East Germany. Nor was it necessary, in 1989, for the  pope to do deals with Gorbachev, since in 1979 he had already demonstrated  the hollowness of the Soviet Union's claims to moral superiority. He  didn't need to conduct secret negotiations, because he'd already shown  that the most important things could be said in public. He didn't need to  man the barricades, in other words, because he had already shown people  that they could walk right through them.  

 applebaumanne@yahoo.com  

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A28398-2005Apr5.html
12 kwiecień 2005

przesłał prof. Iwo Cyprian Pogonowski 

  

Archiwum

Krucjata XXI wieku
grudzień 7, 2003
Zakon Księży Inwestorów
grudzień 14, 2006
Igor T. Miecik Agnieszka Jędrzejczak
Jacek Kuroń negocjował z SB
sierpień 29, 2006
PAP
Poletko Pani Kamińskiej
luty 27, 2009
Bożena Sawa
Koszty systemu emerytalnego zostaną ograniczone?
sierpień 7, 2002
PAP
"Kontynuacja działań" czyli kretynizm zinstycjunalizowany po krakowsku
luty 24, 2003
http://www..dziennik.krakow.pl/
Polski Front Narodowy
czerwiec 17, 2005
Kolaboracja Syjonistów z Nazistami
lipiec 28, 2003
Iwo Cyprian Pogonowski
60 lat żydowskiej okupacji Polski
sierpień 7, 2006
boukun
Prom "Rogalin" trafił na złom
kwiecień 3, 2006
Jan Zakiewicz
Polska wypuszcza obligacje skarbowe na rynek USA
czerwiec 25, 2002
PAP
TEZY do dyskusji w ramach Programu "Polska 2005".
styczeń 6, 2003
Jakub Mariawicz
Stanie pomnik Bolesława Wstydliwego
marzec 30, 2006
gazeta.pl
Lisiewicz uniewinniony, ale nie daje za wygraną
grudzień 13, 2002
PAP
Obłędne Plany "Tarczy"
kwiecień 28, 2008
Iwo Cyprian Pogonowski
Bolszewizm i Żydzi
wrzesień 12, 2006
Iwo Cyprian Pogonowski
Z moich snów wypędzam wrogów
luty 21, 2007
ZYGMUNT JAN PRUSIŃSKI
2009.03.17. Serwis wiadomości ze świata bez cenzury
marzec 17, 2009
tłumacz
Obrazy na murze zostają, parking pod Wawelem znika
listopad 28, 2005
gazeta.pl
Chłopcy beztwarzowcy
wrzesień 6, 2002
EWA SADURA http://www.trybuna.com
więcej ->
 
   


Kontakt

Fundacja Promocji Kultury
Copyright © 2002 - 2012 Polskie Niezależne Media