Plakat w końcu powrócił na swoje właściwe miejsce – na ulice. Na szczególną uwagę zasługuje plakat kulturalny – nie tylko ze względu na jego wartości estetyczne i artystyczne, ale przede wszystkim przez wzgląd na poruszane, za pomocą języka graficznego, ważne tematy społeczne, polityczne i ekologiczne. Eksponowane w Warszawie prace U.G. Sato z Japonii oraz Jianping He
z Chin są próbą odpowiedzi na uniwersalne pytania zadawane przez ludzi na całym świecie, bez względu na płeć, kolor skóry, wyznanie i przekonania.
Prace dwóch znakomitych azjatyckich plakacistów wkomponują się w miejski krajobraz Warszawy – miasta, które od 1966 roku stało się międzynarodowym centrum plakatu, a to za sprawą organizowanego tu Międzynarodowego Biennale Plakatu. Sztuka na bardzo wysokim poziomie zestawiona z miejskim zgiełkiem i rytmem życia stolicy nabierze nowego znaczenia, zaintryguje
i zafascynuje obserwatorów z ulicy, gości Galerii Plenerowej.
U.G. Sato i Jianping He mimo, że reprezentują dwa pokolenia grafików, dwie tradycje oraz odmienne środki wyrazu, to obaj, za pomocą języka graficznego, mówią o rzeczach ważnych. Ekspozycja ich prac, w ramach trzeciego sezonu cyklu wystaw „Plakat Kulturalny”, jest doskonałym komentarzem na temat sztuki, polityki, społeczeństwa i ekologii. Artyści już wcześniej zaistnieli na warszawskim Biennale nie tylko jako uczestnicy, ale również jako jurorzy i laureaci nagród. Kuratorem wystawy „Plakat Kulturalny” jest światowej sławy polski plakacista mieszkający i tworzący w Paryżu – Michał Batory.
Lokalizacja Galerii Plenerowej w Alejach Ujazdowskich w sąsiedztwie siedziby najważniejszych władz państwa, Prezydenta oraz Premiera Polski, licznych ambasad, konsulatów, placówek dyplomatycznych oraz bliskim sąsiedztwie Sejmu stanowi o reprezentacyjnym charakterze
i niepowtarzalnej atmosferze miejsca. To tu tysiące ludzi każdego dnia, zgiełk wielkiego miasta
i otaczająca przyroda tworzą naturalną oprawę i scenografię dla eksponowanych prac.
|