wstęp: 20 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr
sala: Broadway
Znane i mniej znane piosenki Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego w aranżacjach Andrzeja Borzyma. Wdzięk, dowcip i piękno muzyki w mistrzowskim wykonaniu.
Chór Kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego istnieje od 1994 r., starając się nawiązać do średniowiecznej tradycji collegium musicum – akademickiego stowarzyszenia muzycznego, otwartego dla wszystkich osób związanych z uniwersytetem.
Chór występuje w Warszawie – na rodzimym Uniwersytecie i nie tylko, bywa w całej Polsce, bierze udział w wielu ważnych imprezach muzycznych: Czwartkowe Spotkania Muzyczne w Filharmonii Narodowej, BACH 200 UW, Mazowsze w Koronie, Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Universitas Cantat w Poznaniu, Muzyka w zabytkach Chełmna, Międzynarodowy Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, Muzyka w Sandomierzu czy Festiwal Pamiętajmy o Osieckiej. Ma w dorobku współpracę ze Związkiem Kompozytorów Polskich, Zamkiem Królewskim w Warszawie, Towarzystwem im. Fryderyka Chopina. Dla Polskiego Radia wykonywał partię chóralną w przedstawieniach opery radiowej Macieja Małeckiego Balladyna w reżyserii Anny Seniuk. Występy telewizyjne to m.in. Piosenki Starszych Panów dla TVP 3, udział w Koncercie Jubileuszowym z okazji 50-lecia Telewizji Polskiej czy też finałowy koncert XXX Lidzbarskich Wieczorów Humoru i Satyry.
W ciągu ponad 20 lat istnienia Chór Collegium Musicum UW stał się jednym z liderów nurtu wykonawstwa historycznego w Polsce, a to dzięki regularnej współpracy z najlepszymi zespołami barokowymi, m.in. Il Tempo, Royal Baroque Ensemble, Concerto Polacco, oraz międzynarodowego formatu solistami i muzykami, m.in.: Olgą Pasiecznik, Anną Radziejewską, Jakubem Józefem Orlińskim, Lilianną Stawarz, Markiem Toporowskim, Agatą Sapiechą, Marco Vitale, Karolem Kozłowskim, Jarosławem Brękiem, Ingridą Gapovą, Jamesem Oxleyem, Dirkiem Snellingsem, Grzegorzem Lalkiem i wieloma innymi.
W repertuarze wokalno-instrumentalnym chóru znalazły się dotychczas dzieła Jana Sebastiana Bacha (m.in. Pasja wg św. Jana BWV 245, Msza A-dur BWV 234, Magnificat D-dur BWV 243 oraz szereg kantat), Jerzego Fryderyka Haendla (Dixit Dominus HWV 232, My Song Shall Be Always HWV 252), Georga Philippa Telemanna, Dietricha Buxtehude, Johannesa Pachelbela, Johanna Adolfa Hassego, Marca-Antoine Charpentiera, Henry’ego Purcella, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Józefa Haydna.
Chór wykonywał także utwory późniejszych epok, m.in. Romancero Gitano – cykl pieśni Mario Castelnuovo-Tedesco na chór i gitarę do słów Federico Garcii Lorci, Requiem d-moll op. 48 Gabriela Fauré, Symfonię c-moll Dokończoną Adama Sławińskiego do słów Jeremiego Przybory, Requiem Szymona Kurana, A Ceremony Of Carols Benjamina Brittena, współpracował ze świetnymi orkiestrami – m.in. Polską Orkiestrą Radiową, Kukla Band – oraz znakomitymi muzykami wszelkich stylów i specjalności: Krzysztofem Herdzinem, Justyną Steczkowską, Zygmuntem Kuklą, Wojciechem Rajskim, Magdą Umer, Grzegorzem Turnauem, Henrykiem Miśkiewiczem, Andrzejem Jagodzińskim czy Leszkiem Potasińskim.
Drugą obok dzieł muzyki dawnej wizytówką Collegium Musicum UW jest polski repertuar rozrywkowy w chóralnych aranżacjach Andrzeja Borzyma.
Program Piosenki Starszych Panów, Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego, miał swoją premierę w roku 2000, w obecności Mistrza Jeremiego i od tego czasu wielokrotnie był prezentowany na scenach w całej Polsce i na świecie, zarówno przez Collegium Musicum UW samodzielnie, jak też w towarzystwie Magdy Umer, Andrzeja Poniedzielskiego, Zbigniewa Zamachowskiego, Piotra Machalicy, Katarzyny Groniec i zespołu pod kierunkiem Wojciecha Borkowskiego. Spektakl muzyczny Śpiewnik Pana W., w którym chór występował z tym właśnie repertuarem u boku Justyny Steczkowskiej i Wojciecha Malajkata, przez trzy sezony utrzymywał się na afiszu warszawskiego Teatru Syrena.
|